STÖRST
BREDAST
OBEROENDE
NYTT NUMMER UTE NU!
Link to Facebook Link to Instagram
Senaste omslaget av MC-folket

Kawasaki River Mark-logotyp

Många MC-tillverkare känner man igen bara på logotypen. Det kommer nu även att vara fallet för Kawasaki, som har tagit fram ny visuell identitet.

Fram till nu har den japanska tillverkaren använt Kawasaki understruket med gröna ränder, en färg som i och för ger en direkt koppling till deras hojar. 

Men, nu vill varumärket gå längre och väljer att använda River Mark-logotypen för att skapa en samlad identitet för hela Kawasaki. Märket har man regelbundet använt tidigare för viktiga produktioner inom företagsgruppen.

Den nya logotypen är redan satt på modellerna Ninja H2 och H2R H2 SX samt Supercharge Z H2.

Symbolen förekom först på fartygens flaggor vid varvet Kawasaki Tsukiii, som grundades 1878 av Shōzō Kawasaki. Och, den cirkelformade logotypen har lyft fram märkets historia och visar en stiliserad japansk representation av en flod.

Masaya Tsuruno  är VD för Kawasaki Motors Europé och säger i ett pressmeddelande:

Världen har förändrats omätligt i över ett sekel och ännu snabbare under de senaste åren. När vi utvecklar vår nya företagsidentitet med Kawasaki River Mark, försöker vi ta en ny milstolpe inom teknik och teknik, samt göra livet för otaliga människor bättre runt om i världen, med fokus på hållbarhet och framväxande grön teknik. Medan vissa saker förändras, förblir andra konstanta, till exempel vårt engagemang för att vara bäst på våra utvalda områden; River Mark är en lämplig symbol för detta åtagande.